Kablage börjar hamna på plats!

Bältesrör m.m på plats!

Släckare på plats!

Nya lamphållare till skyltbelysningen!

Stänkskydd för bakljusen!

// JR
Tjena, Japp man skulle kunna sätta det under stolen men jag har valt att göra bältesrör , eftersom att det blev skit av våran upphöjning efter nyköpingskraschen . Och anser att det inte är bra att man sätter dem så om det blir en kraftig sidosmäll då , upphöjningen är en av många förstärkningar som ska ge med sig i en krasch! Antingen blire bältet för slappt eller så kan det ju göra det förra och dra åt runt våra juveler!AndersM skrev:Den här bilen blir riktigt, riktigt fin. Ända in på detaljnivå håller ni riktigt fin finish bygget igenom. Funderade dock lite på bältesröret du satt mellan kardantunnel och innertröskel. Det går ju inte att sätta axelbältena där, får ju max vara 45graders lutning på dem bak stolen och sidobältena ser jag öglorna till men är det bältet i grenen du tänkte fästa så långt bak? Brukar fästas med öglor de med och öglorna sitter under stolen i upphöjningen med plattor på undersidan och ska sitta med max 20graders vinkel i förhållande till centrum på stolen om jag uppfattar det rätt. Skiss 253-61 i SBF:s tekniska regler. Dessutom kan man ju säga att staget du satt förstärker bilen lite med och det brukar inte vara tillåtet i Volvo Original. Du hade ju bra koll på att det var OK med domkraftsfästen i tröskellådorna så du vet kanske att detta med är OK?
Det närmar sig säsong så jag hoppas ni hinner få den klar i tid med regbesiktningar och allt tills det drar igång.
/Anders