Nu är den nya pågång

Nya karossen köpt av min bror! Samma dag som jag hamna på sjukan köpte jag den!
Vi började med bilen en vecka efter att jag kom från sjukhuset! 9 st personer var vi sammanlagt under första arbetsdagen! eller ja 8½ då jag sprang runt med 2 brutna revben och en kartis som gick där med sin blåslagna kropp.

Efter 6 timmars arbeta var bilen nästan helt tom på delar och färdigskrapad invändigt och skuff!

9 timmars hårt arbete så låg bilen på sidan och underedsmassan hade skrapats bra mycket!

Efter ett par dagars slit och ganska ensamt i garaget blev bilen tillslut thinertvättad!

Nu var det dags för bur montering!
------------------------------------------------------------------------------------------------
Min Svåger har arbetat som svetsare sen skolans slut så han fick första tjing på svetsningen!

Vilket jag inte ångrar! Helt grymma genom bränningar och inte dåligt snygga svetsfogar! Mig svets rules!

När främredelen av buren hade svetsas klart grundades och lackades den delen för att få både "rost skydd" och färg överalt på buren!

Antracit grå metallic blev färgen på buren!

Nästa steg var att börja med bakredelen av buren!

Även bakredelen klar och buren helt klar! 32m bur blev det tillslut , ( 17m i den gamla)

Lackad och klar!

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Hann även vara med i ett stort repotage i tidningen en sväng också!

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Mer uppdatering kommer!