Bild på installerat bensinvärmare typ 300

Här kan du lägga in allt som inte passar in på de andra forumskategorierna som rör hela 200 serien
Holländaren

Bild på installerat bensinvärmare typ 300

Inlägg av Holländaren »

Jag funderar på installera bensinvärmare i min 242a framöver, men nu har jag ingen aning hur den ska installeras.. Vet inte ens var den ska sitta.
Så jag undrar om det är nån som har några bilder på en färdiginstallerat värmare, eller rent av installationsmanualen?

Det är nummer 5 på bilden jag har, finns även nummer 3 och 9 till den. Och så har jag en konsoll för att montera tiduret på golvet bredvid förarstolen. Bild

All info uppskattas :)
Chevelle 2DHT 454 -66
PV444ES -53
john

Re: Bild på installerat bensinvärmare typ 300

Inlägg av john »

Synd att jag du inte sa det tidigare då jag är nästan säker på att det var en sån där som satt i en 245a på skroten jag var på förra veckan. Där satt själva värmaren på innerskärmen på vänster sida om man kollar ner i motorrummet men jag ska kanske dit snart igen då kan jag ta lite bilder.
//John
volvo 245 turbo -84
volvo amazon -67
volvo amazon hgv -67
Volvo 945 turbo -96
Toyota celica supra -86
Holländaren

Re: Bild på installerat bensinvärmare typ 300

Inlägg av Holländaren »

Låter bra det :)
Fast det kan kanske bli lite trångt där om man ska ha turbo? Ja vi får väl se..

Jag grävde lite i förrådet idag och hittade faktiskt en manual till den.. Men där stod det bara att brännaren ska sitta högre än avgassystemet, och att man för mer info skulle kolla i installationsmanualen.
Chevelle 2DHT 454 -66
PV444ES -53
Skriv svar