Bränslemängdfördelare till B21ET

Allt som har med och omkring bensinmotorer att göra
kapskiva

Bränslemängdfördelare till B21ET

Inlägg av kapskiva »

Jag har en bränslemängdfördelare till en 240 B21ET som inte funkade så bra (cylindrarna fylldes med bensin när bränsletrycket kom).
När jag skruvat isär fördelaren hittade jag 6 stycken o-ringar som var uttorkade (fördelaren har legat utan bensin sen 90-talet).
Nu undrar jag om någon vet om dessa går att köpa från volvo ,kanske finns någon packningssats till hela fördelaren.
Har någon en sprängskiss så skulle jag bli glad över den också.
Det kanske finns nån här på forumet som är intresserad av en komplett fördelare med luftmätaren (dock nu isärskruvad och med trasiga o-ringar)....... :roll:

Bild
Bild
kojwen

Re: Bränslemängdfördelare till B21ET

Inlägg av kojwen »

Ser ju ut att vara vanliga o-ringar, går ju att köpa vart som helst. :)
volvoyamha

Inlägg av volvoyamha »

Vart som helst.... Köp på shell och ta gärna dom som bara tål vatten och inget tryck ;)

Sök rätt på företaget momentum och sök upp dom ta med en oring och delen den skall sitta på, förklara att det är lite tryck och dessa badas i bensin. Så plockar dom fram åt dig.

Mvh Anders
kapskiva

Inlägg av kapskiva »

Jo såklart kan man tänka sig att åka till någon annan firma o köpa O-ringar t.ex. slangservice i uppsala borde kunna ha sådana :) .
Men jag är ändå nyfiken på om volvo säljer dessa...om ingen vet så får jag väl åka dit o kolla ;) .
Skriv svar