Det sitter Yazaki i min 242 som jag vill byta mot VDO.
Nuvarande Yazaki är från -81 med varvis och ett VDO från 81-85 med varvis skall i.
Kommer det elektriska att funka vid byte?
Hast. wire passar ej så långt vet jag.
Instrumentbyte 240
-
Instrumentbyte 240
Mvh Thomas
---------------
Volvo 242
---------------
Volvo 242
-
Re: Instrumentbyte 240
Elektriskt bör det passa direkt.
-
Låter gott !
Senare blir det byte till 1031 med hast.givare i axeln och lådbyte till getrag men jag håller tummarna för att det ska passa elektriskt mellan årsmodellerna även där.
Tack för hjälpen.
Senare blir det byte till 1031 med hast.givare i axeln och lådbyte till getrag men jag håller tummarna för att det ska passa elektriskt mellan årsmodellerna även där.
Tack för hjälpen.
Mvh Thomas
---------------
Volvo 242
---------------
Volvo 242
- Jon-Erik
- Donator
- Kontakt:
Det kommer det inte att göra.Tompa skrev:Låter gott !
Tack för hjälpen.
Inte rakt av - men det är inget större problem att koppla om så att det fungerar.
Elkablarna har flyttats om lite eftersom anslutningarna på baksidan är lite olika med elektrisk hastighetsmätare.
-
Ok, tackar för det.
Någon som kan berätta vilka stift som ändrats/bytt plats?
Besiktade idag...ett par vita blinklampor annars inget så axelbyte kommer snart att göras bara jag blir färdig med bytet till superflex. Och då kommer nya instrumentet därefter.
Någon som kan berätta vilka stift som ändrats/bytt plats?
Besiktade idag...ett par vita blinklampor annars inget så axelbyte kommer snart att göras bara jag blir färdig med bytet till superflex. Och då kommer nya instrumentet därefter.
Mvh Thomas
---------------
Volvo 242
---------------
Volvo 242