Alla D24or spricker mellan ventilerna. men dock brukar sprickorna inte bli nog djupa för att de ska göra nå. sen har dom ju även en svaghet att de är för lite överfall på kammen så att då du börjar varva ganska mkt så börjar kammen "vobbla" och till slut går den av!
Så om man ska hålla på att våldta dom och köra jävel med dom så lär dom säga upp sig inom kort, men om man kör som folk och inte maxar pumpen och varvar som fan så brukar dom hålla.
Själv har jag god erfarenhet av dom då de har gått typ 10-15st volvo dieslar inom "kompisgänget" och de är bara 2st som rasat. en pga övervarv och en för att kylarslangen gick av och den kokade. men då har dom flesta även blivit duktigt våldtagna
Jag skulle då ha satsat på en D24 då jag själv tycker de är en jävligt fin motor. går ganska bra och låter riktigt skönt, dock drar dom ju inte direkt 0,5 men ändå billigare än många bensinvolvos. så mitt råd är att konvertera
