Inga problem att fixa elmotorer!

Att montera dem direkt i hjulnaven ger dock en större fjädrad vikt så inte helt optimalt.
Men en elektrisk bakaxel och för all del framaxel... Absolut!
Och det råder väl knappast något tvivel om att framtiden är elektrisk.
Bara att handla motorer, styrning samt en kraftkälla och köra igång!
http://www.go-ev.com/
Lite inspiration:
http://www.evalbum.com/2356
(har faktiskt ett småhemligt projekt på gång med en eldriven 240...)
Nu går vi offtopic här, men min framtidsvision är ett helt nytt vägnät för ultralätta personbilar och MC. Helt vansinnigt som idag att behöva frakta runt röven i ett par ton skrot... Man skulle lätt kunna skala ner en bil till bara ett par hundra kilo med hjälp av kolfiber o.s.v.. och smalare däck från motorcyklar.
Då behövs det helt plötsligt inget stort och dyrt batteri för att flytta runt fordonet. På dedikerade vägar så finns det dessutom inga tyngre fordon att krocka med, för inte skulle jag vilja sätta mig i en liten lätt bil och ge mig ut i trafiken idag...
Just batteriet är det stora hindret för dagens tunga elbilar. En eldriven lastbil t.ex. är helt otänkbart med tanke på jättebatteriet som skulle krävas! Lösningen på det problemet är tydligen rätt originell (se
http://www.elvag.se/ samt
http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_m ... 913121.ece) men kanske ingen vidare praktisk lösning ändå med tanke på alla problem som tågtrafiken brottas med.
"E4:an avstängd idag igen p.g.a. nedriven kontaktledning" o.s.v...
