Nu när det blev kallt, är det klart att servohelvetet skulle börja bråka på pärlan.
När det är kallt ute <5C så är bilen dödligt trögstyrd, från ratten i "0" och sedan höger/vänster oavsett riktning.
Efter en stunds körande, fungerar servon ypperligt.
Eftersom jag är självutnämnd mästare, så skröt jag högaktligen för kärringen om att "det är dags att spänna remhelvetet bara"...
Men, nej. Så lätt skulle det inte vara.
Bytte rem, spände den ordentligt.
Eftersom felet inte framkommer när det är varmt, och jag har varmt i mitt garage.. var det bara att lämna bilen för utlåtande till damen.
ICKE, fel kvarstår.
Jaha, tänkte jag.. och gick vidare i livet.
Kollade oljan, -hoppsan. Bränd ATF.
- Spolade systemet med ny fin ATF...
Blev inte bättre...
Återigen, helvete.
Bytte servopump, till en bättre begagnad.
Inte bättre.
Finns egentligen bara styrväxeln kvar nu... men det var väl själva fan att just den skulle bråka? Aldrig varit med om det förut... bara sletna pumpar.
Ställde ju framvagnen för 2 år sedan... när förra styrväxeln drabbades av inkontinensbesvär & blev utbytt mot en som gått 16000mil...
Existerar det någon justering eller fultrick här?
Annars blir frågan: Någon med en styrväxel till övers?
