Vår förra bil var ett resultat av konstant underliga lösningar.. varav vissa var mindre genomtänkta än andra... men vi bröt aldrig en tävling iallfall.
25h blev det på grusbana för den gamla pärlan.

Men denna var lite ledsen & vi orkade inte med all rost och spruckna balkar.. samt ramsne som den var...
Våran käre sponsor da_snake var inte sen med att höra av sig om en ny lämplig kaross som stod & väntade på att bli våldtagen:

Sagt & gjort.. bilen hämtades. Jag & Persson söp hejdlöst på vägen dit i biltransporten medans den stackars chaffören led. (3h)
Hyffsat dåligt genomtänkt... vi kunde ju inte provköra den då...
Men men... det var bara handla

Presentation av Teamet:

Klang
27år
Tekniker Volvo Truck Center

Persson
27år
Diagnostekniker Mercedes Benz

Sponsorer 2013:
http://www.3on.se (<-- Klicka på länken för fan, så vi får fortsatt spons

da_snake <--- Mannen med fler delar än Volvo Parts någonsin hade
Vi finns även på facebook, där det uppdateras mer frekvent: "FM Racing" heter sidan... gå in & gilla !
Bilen:
Eftersom vi lärde oss en del av förra bilen & vilka saker som ogillar att plågas i 5h, så kom vi fram med följande plan:
-Bur
-Sitta-still-stol
-4 punkts bälte
-Bilstein rally dämpare runt om
-Rally fjädrar runt om
-4,10:1 bakaxel
-Boxade bärarmar bak
-Rörbärarmar fram
-Dubbla krängare bak
-Ur med originaltank & in med fuelcell. (2x50L)
Samt lite annat smått & gott, pundarlösningar är fina lösningar...
Vi är i garaget varje fredag 20:00-> 03:00 (Småbarnsföräldrar & kriminella har samma tidsuppfattning)
Detta är från fredagens skruvande:
Nr.1 Domkraft behövde inhandlas. Jag inspekterar alla noga innan valet blir gjort:

Nr2. Palla bilen utav helvete

Nr.3 Banrånarutväxlad bakaxel 3,54:1. Har du en 4,10:1 axel att sälja? HÖR AV DIG!

Nr.4 Högen framför bilen är ett annat litet helgfynd... bra & ha grejer

Nr5. Nya fjäderben med coiloverrör...

Nr.6 Lämplig garagetemperatur 03:00


Så nu har vi en ofantlig hög med skit vi inte kommer använda oss av...
Fortsättning följer nästa helg... kommentera gärna..