Tjuter från rutlisten

Lack, plåtarbeten, klädslar m.m.
john

Tjuter från rutlisten

Inlägg av john »

På min 240 -92 har jag ett rätt irriterande problem att det börjar tjuta från rutlisten när man kör motorvägsfart men även tidigare om det är mycket motvind är det nån som har nån trix eller är det en ny list som gäller?
//John
volvo 245 turbo -84
volvo amazon -67
volvo amazon hgv -67
Volvo 945 turbo -96
Toyota celica supra -86
Djo

Re: Tjuter från rutlisten

Inlägg av Djo »

john skrev:På min 240 -92 har jag ett rätt irriterande problem att det börjar tjuta från rutlisten när man kör motorvägsfart men även tidigare om det är mycket motvind är det nån som har nån trix eller är det en ny list som gäller?
//John
vilken ruta menar du? äre sidoruterna har jag samma probelm äre framrutan äre bara att åka till glassmästaren fick ett otroligt vinande från framrutan efter framrute byte då rutan orginal sitter med någon dubbelhäftande tejp historia som inte alltid höll tät. Dom limade då ditt rutan istället och sen dess äre bara från dörarna. Alltså ej rutan rutan utan den på dörn mot karosen saknas dock orginal exttra lister undra om volvo kan ha dom ja.
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
Volvo245GLT
Donator
Donator
Kontakt:

Inlägg av Volvo245GLT »

Fick samma fenomen på min -91:a efter framrutebyte. Det var den tunna gummilisten runt rutan som lät, ungefär som när man tar ett grässtrå och blåser om ni förstår vad jag menar... :P
Listen började alltså vibrera när vinden blåste under den, och den gav då ett högt tjut ifrån sig.
Löste det genom att lägga en tunn sträng butylmassa under listen i nederkant.
245 GL -90 "OFE" | 245 DL -77 "FAZ" | 244 GLE -89 "EDM" | V90 -98 "PBG"
samt KABE'n och en hel del 2/7/900-bilar på tillfälligt besök!
john

Inlägg av john »

Ja det är framrutan som låter och har konstaterat att det är ytterlisten som börjar låta precis som du säger Volvo245GLT får ta och prova limma fast den tack för tipset :D

//John
volvo 245 turbo -84
volvo amazon -67
volvo amazon hgv -67
Volvo 945 turbo -96
Toyota celica supra -86
Skriv svar