Bältesvarnare

Bil-el, instrument, larm, belysning m.m.
Modspojken

Bältesvarnare

Inlägg av Modspojken »

Min bältesvarnare på passagerarsidan (244 -87) har börjat spöka. När någon sitter i stolen med bältet på kommer signalen och går hela tiden. Det har uppenbarligen med trycksensorn att göra. Vad gör jag åt detta?
Vive la revolution pacifique!
DandanRacing

Re: Bältesvarnare

Inlägg av DandanRacing »

Modspojken skrev:Min bältesvarnare på passagerarsidan (244 -87) har börjat spöka. När någon sitter i stolen med bältet på kommer signalen och går hela tiden. Det har uppenbarligen med trycksensorn att göra. Vad gör jag åt detta?
När jag bytte lampor i bälteslåsen så blev något fel och lampan blinkade hela tiden... kanske kan vara samma fel i din att den har börjart krångla?

//Andreas
-------------------------------------------------------------------
Me and spelling is like oil and water.
Modspojken

Inlägg av Modspojken »

DandanRacing skrev:
Modspojken skrev:Min bältesvarnare på passagerarsidan (244 -87) har börjat spöka. När någon sitter i stolen med bältet på kommer signalen och går hela tiden. Det har uppenbarligen med trycksensorn att göra. Vad gör jag åt detta?
När jag bytte lampor i bälteslåsen så blev något fel och lampan blinkade hela tiden... kanske kan vara samma fel i din att den har börjart krångla?

//Andreas
Hmm, där sa du något. Jag har ju satt nya lampor i bälteslåsen (och jag älskar att de fungerar!) men de har suttit där ett tag nu. Å andra sidan har jag haft barnstol i framsätet under nästan hela tiden sedan jag bytte dem, och det är först nu när min dotter har fått flytta till baksätet som jag har märkt av det. Varför är det så, tro?
Vive la revolution pacifique!
DandanRacing

Inlägg av DandanRacing »

Modspojken skrev:
DandanRacing skrev:

//Andreas
Hmm, där sa du något. Jag har ju satt nya lampor i bälteslåsen (och jag älskar att de fungerar!) men de har suttit där ett tag nu. Å andra sidan har jag haft barnstol i framsätet under nästan hela tiden sedan jag bytte dem, och det är först nu när min dotter har fått flytta till baksätet som jag har märkt av det. Varför är det så, tro?
Just ja min funkade första gången sen andra gången flyttade sig locket lite pga jag råkade bryta av någon liten tapp på baksidan när jag lossade det och då började det blinka :? löste sig när jag tejpade fast locket på rätt plats :)

Vist är det trevligt med lampor, själv bytte jag till röda dioder :mrgreen:

//Andreas
-------------------------------------------------------------------
Me and spelling is like oil and water.
Lazze S

Inlägg av Lazze S »

Kolla upp kontakten under stolen. Den kan ha hoppat isär bara.
Skriv svar