Började nyss kolla serien "the big bang theory" och i den så ser jag nånting väldigt bekant. En 200 farmare men den har soffa och inga nackstöd. Någon annan som noterat detta?
Fanns det sådant utrustade bilar?
Det torde vara nån från 80-talet för den har den "nyare"brädan.
200 med soffa till framsäte?
-
- Donator
200 med soffa till framsäte?
gamla bilar rostar, men det gör ju nya också för den delen.
KlöverN #78
ända stressfläkten jag har är denna
KlöverN #78

-
Re: 200 med soffa till framsäte?
Är nog lite svårt att ha soffa fram i en 240. Både handbromsspaken och växelspaken sitter ju ivägen.
/Håkan
/Håkan
Kör flamencoröd V50 D2 Classic Momentum -12
- Jon-Erik
- Donator
- Kontakt:
Vissa 140/164 fanns med helsoffa fram. Med handbromsen som standard till vänster om föraren och med rattväxel var det möjligt.
Att göra samma sak med en 240 är i teorin möjligt men skulle medföra ett omfattande ombyggnadsarbete.
Har inte sett serien men troligast är att det handlar om en modifierad 140?
Eller en av filmskaparnas favoriter: använda flera olika bilar men försöka få tittarna att tro att de är en och samma. Finns många skrattretande såna episoder från både svenska och utländska filmer. Är det bara samma färg på bilarna tror de att man går på allt....

Att göra samma sak med en 240 är i teorin möjligt men skulle medföra ett omfattande ombyggnadsarbete.
Har inte sett serien men troligast är att det handlar om en modifierad 140?
Eller en av filmskaparnas favoriter: använda flera olika bilar men försöka få tittarna att tro att de är en och samma. Finns många skrattretande såna episoder från både svenska och utländska filmer. Är det bara samma färg på bilarna tror de att man går på allt....

-
- Donator
Kollade fler avsnitt i serien och såg att det fanns minst en till bil med exakt samma bräda dvs. exakt samma sprickor i. Så det kan ju vara att det tyvärr blivit lite redigering.
gamla bilar rostar, men det gör ju nya också för den delen.
KlöverN #78
KlöverN #78

-
Att nackstöd saknas i filmer beror också oftast på att de demonteras för att inte vara ivägen under filmningen....
240-lös stackare som haft 245 L -78 samt. 245 GL -81