Jag tror jag fick med allt i ämnesraden, frågan är altlså, vilken grill till vanliga låga huven? Har köpt en sats med dubbla runda från USA.

Är det den andra från höger på din bild under din text?Amarace skrev:Då måste du ha 79-80 GL/GLE/GLT grill.
Dubbla runda fanns aldrig med låga huven från fabrik. Det var alltid den höga huven...Roger skrev:Frågan kvarstår, finns den i mer än en variant?
Googla fram bilder gjorde jag innan jag beställde den, problemet är att hitta en bild med runda ljusen och låga huven, alla foto är på 260 huven.
Ahh,, Det var årets bästa tips! Tackar!Råda skrev:Sök på quad rounds flathood
Jon-Erik skrev:Dubbla runda fanns aldrig med låga huven från fabrik. Det var alltid den höga huven...Roger skrev:Frågan kvarstår, finns den i mer än en variant?
Googla fram bilder gjorde jag innan jag beställde den, problemet är att hitta en bild med runda ljusen och låga huven, alla foto är på 260 huven.
79-80 GL/GLE grillen är den som passar. Sen fanns den ju med annan färgsättning som till grpA bilarna till exempel.
TACKAR!!!!!!!!!!Jon-Erik skrev:Tror du kommer att gilla den här länken:
http://www.k-jet.org/articles/informati ... d-options/
Det var så dom såg ut då dom var nya... Silverfärgad grill som var unik för dom bilarna.Roger skrev:Det med färgsättning för grupp A får du gärna utveckla, jag har aldrig sett en grupp A med USA lyse?
va precis så jag hade på min första bil. Fast med den svarta grillen. Personligen tycker jag det ser sportigare ut jämfört med den höge grillen. Men de e ju en smaksakJon-Erik skrev:Det var så dom såg ut då dom var nya... Silverfärgad grill som var unik för dom bilarna.Roger skrev:Det med färgsättning för grupp A får du gärna utveckla, jag har aldrig sett en grupp A med USA lyse?
Provade den fronten nåt år på min bil innan jag kom fram till att jag gillade höga huven bättre!![]()
http://williamgrady.com/storage/volvo/1 ... _large.jpgMartin G skrev:Hittade en sån där front på skroten idag; i kombination med 264-grillen; är det original eller ska det vara bertone-grill?![]()
(satt även elspeglar, skitfin 70-talsinredning och 264-bakljus på bilen, tips till er entusiaster!! Skrotbolaget i Uppsala).
Lazze S skrev:Den svarta grillen brukar även sitta på 262C. Emblemet sitter i mitten, övriga är det lite förskjutet på. Brukar vara hårdvaluta här då jag gav 1500.- för en som skulle vara ny för några år sen (90-93).