Henne jag köpte bilen av var förresten präst som jag tror bad en bön för mig när jag lämnade höör, för halvvägs hem då bestämde sig bromsarna för att lägga av helt och personligen tycker jag inte att det är så jätte fräckt att hålla 80 km/h sådärr 200 meter innan en rondell & först då upptäcka att bromsarna lagt av, men med ryck i handbromsen och sen tvinga i växlarna neråt fick jag som tur var stopp på bilen innan rondellen..
Såhär såg den ut efter jag köpt den, hade satt på fälgar och vita blinkers fram:


Bilen togs hem och först revs toppen för packningsbyte:

Skickade toppen till Bentec, strax utanför klippan, för en planing (kostar 300 kr):

Skruvade ihop allt och körde hela sommaren 2010 men en iskall september morgon bestämde den sig för att ge upp helt, på väg till skolan bara tvär dog den, bogserade hem den kollade allt men den vägrade starta så jag tog ett impulsbeslut och bestämde mig då för att riva isär motorn och renovera den, detta hände en ganska så kall dag i november 2010.. Felet lokaliserades längre ner

Motorn..:

Hur jag bestämde mig för att ta ut den, kanske inte den smartaste lösningen men den fick helt enkelt duga:


Och sen var den äntligen ur :

Sen blev det tvärstopp i bygget, blev för lat och pengarna tog slut. Så under slutet av feb början av mars månad (3011) tog jag tag i det igen, ringde en kompis som jobbade på PEAB och frågade om man kunde låna deras industri tvätt, resultatet blev ett ja så åkte dit och kollade på maskinen medan den utförde arbetet ! har tyvärr inga bilder på blocket, veven kolvar utan bara bild på ena staken men de får väl duga helt enkelt:

Blocket fick färg och sumpen blev blästrad :



Sen kom biten när kolvarna skulle i och det skapade problem (satt mitt i natten och ville ha i dom) så denna konstruktion skapades och tro det eller ej men den fungerade helt perfekt:

Sen hann jag inte med bilderna när motorn lyftes i, då jag bestämde mig för att bygga motorn på mitt rum hade jag mycket annat att tänka på som tex hur jag skulle få ut den och hur jag skulle få ner den i garaget då jag bor ovanpå garaget.. detta löstes genom att plocka bort räcket på terassen och lyfta ner den med hjullastaren men här är en bild när motorn kommit i igen:

Felet var fördelaren, så en bättre begagnad sådan införskaffades..
Och nu till en bild på hur hon såg ut i garaget i somras när hon rullat ut för egen maskin:

Kan dock tillägga att allt detta har inte varit en dans på rosor och har även sagt till folk som vill göra samma sak, det tar tid och det kostar pengar..för att inte nämna alla problem som kommit undervägs..
har en del andra bilder på den också men det får helt enkelt komma senare
Besikning sker imorgon, nu har bilen varit avställd i snart 1,5 år
