Denna används dagligen, det är en 1990. Ca 39000mil har den rullat i nu läget. Nästan ingen rost, lite ytrost i bakskärmarkanterna
Denna är en 1980, jag och en polare som äger och har byggt den. Breddad, 19" fälgar osv
1975an med 16v turbo. Det är nog lättare att räkna upp vad som inte är ombyggt en vad som är ombyggt
denna är också en 1975a som tyvärr är ombyggd till nyare utseende både bak och fram. Håller på att regga den med en b230 turbo. Den är helt utan rost i alla fall och det är ju en fördel
Fina bilar, har en liten fråga bara.
Har din kompis byggt/fixat till en annan 245 80a som är ombyggt till nyare bakdelen, men med originalfronten, ljusröd med svarta fönsterbågar?
Några fler bilder på den blåa med vinter utrustning! Bilderna på insidan blev så suddiga så får fixa nya!
Använder denna bil dagligen och den drar varken vatten eller olja. Kört 900 mil med den sen i maj ifjol då jag köpte den utan större bekymmer, kolen i generatorn var utslitna det är nog det värsta som hänt
Det var faktiskt snyggt med svarttonade bakljus i kombination med mörktonad ruta och den lacken. Kanske är det att lamporna inte är helt svartmålade utan mer rökfärgade som gör det men du har fått ett stilrent intryck istället för EPA/raggar-stuket som man har sett sig mer än mätt på. Säkert är det en bidragande faktor att bilen är i bra skick också, hade nog sett betydligt sämre ut med bakljusen om den varit lite medfaren och risig.
Tilly skrev:
Det var faktiskt snyggt med svarttonade bakljus i kombination med mörktonad ruta och den lacken. Kanske är det att lamporna inte är helt svartmålade utan mer rökfärgade som gör det men du har fått ett stilrent intryck istället för EPA/raggar-stuket som man har sett sig mer än mätt på. Säkert är det en bidragande faktor att bilen är i bra skick också, hade nog sett betydligt sämre ut med bakljusen om den varit lite medfaren och risig.
i 9 fall av 10 tycker jag att det är snyggare med "röktonat" än kolsvarta tack vare att de ser mer stilrent ut, hade bakljusen utan toning till en början men tyckte de blev bättre så här.
Hade bara denna bild utan toning, testar dock en v70 vinge
Idag kom första snön och vad händer jo en passat 4 motion med sommardäck rammar sidan på min bil jag var inne i en rondell och han skulle ha stannat men körde alldeles för fort och då blir en fin 245a inte så fin längre
Ska bli väldigt spännande och höra hur mycket man ska få av försäkringsbolaget. Kommer försöka stå på mig men de är väl lönlöst då bilen gått nästan 39000mil och dom stirrar sig blind på detta
Det gick hyffsat att göra upp me länsförsäkringar. Nu är det bara att leta tag i en dörr i rätt färg annars får jag ta och lacka en vit dörr som jag har liggande
ja men visst är det så ska ta och göra i ordning den vita dörren i helgen då jag är för petig eller snål . Hittade nån dörr på några skrotar men priset är lite över pris tycker jag 3000 + frakt för en fin dörr och typ 1000 + frakt för en dörr med den "vanliga" rosten längst ner på insidan.
Kirre skrev:ja men visst är det så ska ta och göra i ordning den vita dörren i helgen då jag är för petig eller snål . Hittade nån dörr på några skrotar men priset är lite över pris tycker jag 3000 + frakt för en fin dörr och typ 1000 + frakt för en dörr med den "vanliga" rosten längst ner på insidan.
3000?! Det är ju nästan dyrt för en rostfri 242 dörr
De skrotarna som vill ha 3000 kan ju forttta drömma. Vafan, när man lämnar in en bil är den värd 0:-, strax därefter kostar en plastdetalj som sitter på varje 240 200:-