Halloj!
FInns det någon snäll själ som kan göra en video eller med bilder förklara hur tusan jag ska koppla in den.
Biltemas varvräknare
-
- Inlägg: 436
- Blev medlem: 23 november 2011, 20:55
Re: Biltemas varvräknare
Hjälper denna länken jag hittade?
http://www.biltema.se/BiltemaDocuments/ ... 59_man.pdf
http://www.biltema.se/BiltemaDocuments/ ... 59_man.pdf
-
- Inlägg: 11
- Blev medlem: 8 april 2014, 01:00
Re: Biltemas varvräknare
Ger en bättre bild över hur man gör men fortfarande skulle en video eller bilder som förklarar stegvist hur man gör, förklara det hela bäst 
Som sagt om det ens finns någon snäll själ som vill visa

Som sagt om det ens finns någon snäll själ som vill visa

-
- Donator
- Inlägg: 509
- Blev medlem: 21 november 2011, 17:37
- Ort: Ljusne
- Kontakt:
Re: Biltemas varvräknare
Vad är det för årsmodell på din bil? Senare har signalkabeln från tändspolen fördragen till bakom instrumenthuset. En röd/vit kabel som hänger lös där med flatstiftshylsa på...
Vet inte hur det kan bli så mycket tydligare än i anvisningen från Biltema?
Skruva fast varvräknaren där du vill ha den, och koppla ihop dess gröna kabel med ovan nämnda. Annars får du dra ut den i motorrummet och koppla in dig på tändspolen, på samma stift som den röd/vita kabeln.
Svart, d.v.s. jord, kan du klämma på en ringkabelsko på och skruva fast någonstans i balkarna under instrumentbrädan. Lossar du filtpanelen ovanför pedalerna så kan du följa de andra jordledningarna och använda samma skruv.
Röd, plus... Kläm på en flatstiftshylsa och koppla den till någon lämplig säkring i centralen. Jag har inte i huvudet nu vilka som har ström samtidigt som tändningen, men kolla på insidan av locket så ser du ju i listan. Annars brukar röd/blåa kablar innebära tändningsström.
Vill du göra det ännu enklare men inte lika snyggt så kopplar du in dig på samma plus och minus som går till ciggtändaren.
Troligtvis så får du förlänga kablarna lite oavsett metod.
Lycka till!..
Vet inte hur det kan bli så mycket tydligare än i anvisningen från Biltema?

Skruva fast varvräknaren där du vill ha den, och koppla ihop dess gröna kabel med ovan nämnda. Annars får du dra ut den i motorrummet och koppla in dig på tändspolen, på samma stift som den röd/vita kabeln.
Svart, d.v.s. jord, kan du klämma på en ringkabelsko på och skruva fast någonstans i balkarna under instrumentbrädan. Lossar du filtpanelen ovanför pedalerna så kan du följa de andra jordledningarna och använda samma skruv.
Röd, plus... Kläm på en flatstiftshylsa och koppla den till någon lämplig säkring i centralen. Jag har inte i huvudet nu vilka som har ström samtidigt som tändningen, men kolla på insidan av locket så ser du ju i listan. Annars brukar röd/blåa kablar innebära tändningsström.
Vill du göra det ännu enklare men inte lika snyggt så kopplar du in dig på samma plus och minus som går till ciggtändaren.
Troligtvis så får du förlänga kablarna lite oavsett metod.
Lycka till!..

245 GL -90 "OFE" | 245 DL -77 "FAZ" | 244 GLE -89 "EDM" | V90 -98 "PBG"
samt KABE'n och en hel del 2/7/900-bilar på tillfälligt besök!
samt KABE'n och en hel del 2/7/900-bilar på tillfälligt besök!