Sida 1 av 1

240 -88a lh2.2 Chrysler ingen gnista/bensin

Postat: 9 juli 2014, 14:26
av wsurfer
Hej!

Bilen har gått bra, men en morgon ville den inte starta.
Den har LH2.2 Chrysler tändsystem

1 har kollat säkring och kontakt vid batteri
2 byglat kontakt hallgivare, inget gnista
3 +15 på tändspole 12v
4 kopplat bort jord på tändspole och kontrollerat gnista genom att jorda manuellt , fick gnista
5 mätt spänning på Chrysler ICU blå kabel och fick 0,78 volt. Vet inte vilken spänning det ska vara.
6 rengjord div kontakter
7 mätt spänning kontakt hallgivare kontakt 1 och 3 med tändning påslagen, ingen spänning

Vill helst slippa köpa delar på måfå.
Är det troligt att Chrysler-modulen är kass? Går det att kolla eländet på något sätt?

Tack på förhand!
Thomas

PS Jag lovar att posta lösning, för det finns många trådar men få lösningar

Re: 240 -88a lh2.2 Chrysler ingen gnista/bensin

Postat: 9 juli 2014, 21:53
av Lazze S
Har du kollat luftmassemätaren ? På min 88a fick jag byta den 2 ggr. Trodde själv att det var tändboxen men den var svår att hitta beg. LMM ska sluta på 017 tror jag det var. Omöjlig att starta tills jag bytte den.

Re: 240 -88a lh2.2 Chrysler ingen gnista/bensin

Postat: 10 juli 2014, 10:27
av wsurfer
Den har jag bytt engång också, men då gick den att starta utan (urkopplad) .Gick dåligt men var körbar. Det känns som problemet ligger tändningssidan, då jag inte får gnista.

Re: 240 -88a lh2.2 Chrysler ingen gnista/bensin

Postat: 3 augusti 2014, 14:07
av janneR
Du kanske redan löst det hela men mitt förslag är annars att det kan vara Hallgivaren, lite knölig att byta men det går.

Mvh Janne

Re: 240 -88a lh2.2 Chrysler ingen gnista/bensin

Postat: 6 oktober 2014, 09:09
av wsurfer
Nu fungerar den igen :-)

Den blå kabeln jag mätte på (på Chrysler-boxen) är matningen och den kommer från tändspolen 15+ . Den var nästan helt av under motorblocket.

/Thomas