En kille annonserade ut en sopkorg till 940 som man satte fast med dubbelsidig tejp. Han skrev att den var ett ovanligt tillbehör, och det håller jag med om. Den var nämligen till S/V40 och jag plockade själv en sån på skroten till min 940.
interCOOLer skrev:Men nån fin 240 turbo att köra med finns inte till salu just nu. Det är den på tradera och 3 st 245 ,varav en hyvsad, på blocket som erbjuds.
Kanske är grinig men bilen verkar lite "söndermekad" och fordrar antagligen en stor insats för att bara bli bruksbil och en väldigt stor för att bli fin. Sedan att motorn skulle blivit fixad av föregående ägare men har startsvårigheter får mig att tvivla på motorns skick, antagligen sönderkörd samt att inget vets om växellådans kondition. Jag tror att det är en rishög.
janneR skrev:Kanske är grinig men bilen verkar lite "söndermekad" och fordrar antagligen en stor insats för att bara bli bruksbil och en väldigt stor för att bli fin. Sedan att motorn skulle blivit fixad av föregående ägare men har startsvårigheter får mig att tvivla på motorns skick, antagligen sönderkörd samt att inget vets om växellådans kondition. Jag tror att det är en rishög.
Blir någon arg nu?
Mvh Janne
Spelar det nån större roll egentligen? SÅ länge priset är ok så är det ju en del att ta från den om man vill det. Där runt 2000kr skulle då jag kunna tänka mig att köpa den.
Amarace skrev:
Spelar det nån större roll egentligen? SÅ länge priset är ok så är det ju en del att ta från den om man vill det. Där runt 2000kr skulle då jag kunna tänka mig att köpa den.
Du har säkert rätt men jag missar nog dom tankebanorna då jag inte har någon möjlighet att ha reservdelsbil p.g.a. att jag inte har plats att ställa den.