Vet att fler här samlar på sånt, även om vi inte leker med dom längre. För några månader sen fick jag erbjudande om att köpa en svart PV444 från Schweiz för 39.-, nu fick jag en 2-färgad Amazon med en DVD och samlarställ för 59.-. Finishen påminner mycket om Minichamps bilar.
Jag fick en svart PV 444 av mina föräldrar idag. Måste säga att detaljrikedomen på den är mycket hög. Det enda som jag har att anmärka på är att inredningen är i fel färg, men det är bara petitesser i sammanhanget.
Kan tillägga att DVDn innehåller bl.a en hel del intressanta reklamfilmer från 47-65, även för USA. Har ännu inte hunnit se hela filmen som är ca 90 min lång. Fanns lite stillbilder från några skogsvrak neråt landet för er som är intresserade.
Härligt att avstavningshelvetet gått så långt att man till och med stavar av på en kartong till en modellbil. "Exklusiv samlar modell" - jo jag tackar, jag..
Min erfarenhet av modellbilar från det nämnda företaget är de där billiga "förstabilarna" som väl just är till för att locka in nya kunder att börja abonnera är mycket välarbetade och kompletta, men att de bilar som levereras därefter kan det vara lite si och så med.
Denna månads bil blev en ljusblå P1900 som jag aldrig sett i modellutförande. Mycket fin detaljfinish på alla bilar hittills. Sen tar dom ju mindre plats än äkta bilar