Jag undrar hur man ska bära sig åt när man ska byta styrsystem från gamla k-jet som sitter i b21et till det nyare lh 2,4 systemet? någon som har några eventuella tips?
En annan fråga är om min 240 turbo (äkta) går igenom besiktningen med nyare insprut, det är en 84 med b21et motor.
Vill du att den ska klara besiktningen utan problem får du nog planera in ett komplett motorbyte till B230FK/FT från 940, komplett med kat och allt.
Tips om hur hittar du här: http://forum.svenska200klubben.se/viewt ... ?f=24&t=14
Enda chansen att få godkänt hänger på att du byter till modern avgasrening med kat & allt....
Att sen halvsovande gubbar på bilprovningen missar en hel del ibland är ingen garanti för att det kommer gå även vid nästa besiktning. Därför att det tryggast att göra jobbet seriöst.
Med andra ord finns det ingen möjlighet alls att fortsätta köra med b21et motorn om jag vill ha lh 2,4 systemet? om jag ska ha den igenom besiktningen vill säga.
risenman skrev:Med andra ord finns det ingen möjlighet alls att fortsätta köra med b21et motorn om jag vill ha lh 2,4 systemet? om jag ska ha den igenom besiktningen vill säga.
Nix!
Det kan gå en gång eller två om dom inte är uppmärksamma men för eller senare får du en nyutbildad snubbe som "kan allt"....
petmostrar......
risenman skrev:Med andra ord finns det ingen möjlighet alls att fortsätta köra med b21et motorn om jag vill ha lh 2,4 systemet? om jag ska ha den igenom besiktningen vill säga.
Nix!
Det kan gå en gång eller två om dom inte är uppmärksamma men för eller senare får du en nyutbildad snubbe som "kan allt"....
petmostrar......
okej ja precis men om det hade varit en 75a så hade det varit helt andra regler har jag för mig?