Inställning av Ellemann88 kam i en B230?
Postat: 14 februari 2012, 11:03
Jag försöker få reda på en vettig inställning till min Ellemann88 kam, har varit i mail kontakt med tillverkningsföretaget http://www.ellemann-jakobsen.se/ och dom svarade mig tills dom fick reda på att det inte satt förgasare på motorn då bara slutade dom skicka.
Just nu är den kammen inställd så fyrans insugsventil öppnar 3-3.1mm i ÖD, låter det som en vettig inställning, vet tyvärr inte vad jag fått det ifrån.
Motor Recept (sugmotor):
Blocket B230F 91:a Renoverat,
Viktad o balanserat vev, kolvar och stakar,
530-topp rejält portad och planad 3mm med hårdare och spända ventilfjädrar, ventilspel 0.40mm,
JT 4-2-1 extraktorgrenrör med 2,5" collector,
2,5" Simon system med främre ljuddämpare och japsdämpare som ändrör,
Ellemann88 Kam,
Sportluftfilter,
Insugsrör från B230F 87
MegaSquirt 1 3.0
Spridare från 850t 310cc/3.93bar,
Tändstift NGK Racing B6ECS,
Bredbandslambda LC-1,
Ställbart kamdrev,
Lättat svänghjul från B23 väger 5,6KG,
Just nu är den kammen inställd så fyrans insugsventil öppnar 3-3.1mm i ÖD, låter det som en vettig inställning, vet tyvärr inte vad jag fått det ifrån.
Motor Recept (sugmotor):
Blocket B230F 91:a Renoverat,
Viktad o balanserat vev, kolvar och stakar,
530-topp rejält portad och planad 3mm med hårdare och spända ventilfjädrar, ventilspel 0.40mm,
JT 4-2-1 extraktorgrenrör med 2,5" collector,
2,5" Simon system med främre ljuddämpare och japsdämpare som ändrör,
Ellemann88 Kam,
Sportluftfilter,
Insugsrör från B230F 87
MegaSquirt 1 3.0
Spridare från 850t 310cc/3.93bar,
Tändstift NGK Racing B6ECS,
Bredbandslambda LC-1,
Ställbart kamdrev,
Lättat svänghjul från B23 väger 5,6KG,