"kanske det mest genanta exemplet Volvo 264"

Här kan du lägga in allt som inte passar in på de andra forumskategorierna som rör hela 200 serien
Tommy^_
Inlägg: 61
Blev medlem: 22 november 2011, 11:14

"kanske det mest genanta exemplet Volvo 264"

Inlägg av Tommy^_ »

Hittade den här artikeln och blev lite lagom irriterad. Känns inte riktigt som han har någon koll alls?

http://www.e24.se/lifestyle/fart/genant ... tor=AD-500
erikf
Inlägg: 19
Blev medlem: 6 februari 2012, 21:34
Ort: Norrtälje

Re: "kanske det mest genanta exemplet Volvo 264"

Inlägg av erikf »

Jag håller med dig. Det är väl snarare 240:in som kommer från 260:in än tvärt om. Det skulle ju varit v8 egentligen men pga bränslekrisen blev det en v6:a och för snikmodellerna b21.
245L-75 b230ft, 740GLE-90 "b250f", Chevrolet C20-79 350
Användarens profilbild
Jon-Erik
Donator
Donator
Inlägg: 329
Blev medlem: 21 november 2011, 11:55
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: "kanske det mest genanta exemplet Volvo 264"

Inlägg av Jon-Erik »

Och 240 kommer från 140............. ;)
B21 var lyxmotorn 1975, snik var B20! :geek:
/Jon-Erik Öberg (164.se / 240.se)
Cpt Tuttle
Inlägg: 363
Blev medlem: 21 november 2011, 11:56
Ort: East coast

Re: "kanske det mest genanta exemplet Volvo 264"

Inlägg av Cpt Tuttle »

Vad är det som inte stämmer i artikeln då?
240-lös stackare som haft 245 L -78 samt. 245 GL -81
Tommy^_
Inlägg: 61
Blev medlem: 22 november 2011, 11:14

Re: "kanske det mest genanta exemplet Volvo 264"

Inlägg av Tommy^_ »

Cpt Tuttle skrev:Vad är det som inte stämmer i artikeln då?
Ja hela artikeln känns ju snevriden enligt mig. Folk blir ju inte pålurade att köpa en lyxigare eller sportigare bil utan det är ju något man efterfrågar. Inget bilmärke hade väl tillverkat något sånt om det inte fanns en marknad för det? Som jag också tolkar det när jag läser den så är en Bmw M bara en bil med en emblem på och lite större motor känns ju fel. Det går knappt jämföra en tex m3 e46 med en vanlig e46.

Och som han skriver att det är bara 5 olika plastdetaljer som har ändrat mot vanliga 240in och en värdelös v6a.. Det låter som han inte förstår varför den typen av bilar existerar. Men själv åker han en 260 som idag är bra mycket svårare att få tag på och kostar även idag mycket mer än en 240. Varför köpte han inte en vanlig 240 om det ändå bara är värdelöst?
mackan
Inlägg: 119
Blev medlem: 21 november 2011, 22:46

Re: "kanske det mest genanta exemplet Volvo 264"

Inlägg av mackan »

Tycker det känns klassiskt bilreportage, de är väldigt ytliga och allt handlar om körprestanda, dvs sånt som 99% av oss användare inte behöver/använder.
Exempelvis så stör jag mig nåt kopiöst på skitprogram som "fifth gear" etc som _testar_ bilar på bana. Helt värdelösa tester
240_kalle
Donator
Donator
Inlägg: 573
Blev medlem: 4 december 2011, 11:28
Ort: Finland

Re: "kanske det mest genanta exemplet Volvo 264"

Inlägg av 240_kalle »

artikeln tycks visst fungera. antar att den är till för att göra folk upprörda, och det tycks det visst göra ;)
gamla bilar rostar, men det gör ju nya också för den delen.

KlöverN #78


ända stressfläkten jag har är denna Bild
Jonas B
Inlägg: 8
Blev medlem: 16 januari 2012, 18:01
Ort: Mora

Re: "kanske det mest genanta exemplet Volvo 264"

Inlägg av Jonas B »

Cpt Tuttle skrev:Vad är det som inte stämmer i artikeln då?
Precis, i det stora hela har han ju rätt. Volvo 264 är ju faktiskt en riktig skitbil om man skall vara ärlig. Tro mig, jag har tre stycken.

Och vet ni? Jag älskar dem! :D
BildBildBild
Skriv svar