Den är lite orolig på tomgång, varvtalet kan tvärdyka ibland när den är kall för att sen gå upp till ca 900 igen, och motorn skakar för mycket. Verkar som att den inte riktig går på alla 6 där. Under körning känns det som att inte alla hästar är hemma heller, 264an jag hade (med B28E då) var mycket piggare.
Jag hade ut bilen idag för första gången på ett par år och lät den stå på tomgång en stund. Jag tyckte att avgaserna såg lite för vita ut.
Har kollat med startgas runt insuget och det reagerar den då inte på så jag tror inte det är nån insugspackning.
Jag hör ett knackljud från ena toppen så jag tänkte väl börja med att justera ventilerna, men vad tror ni, kan felet vara så enkelt?
Det där med att avgaserna var vita var ju lite oroväckande, men som sagt har den inte körts på snart 5 år så det är kanske bara det att det har hamnat lite kondens här o där. Den har stått i varmgarage men temperaturen har ändå varierats lite från nollgradigt när det är som kallast på vintern till kanske 20 grader som varmast på sommaren. Har startat motorn lite då o då och kört en vända runt kvarteret ett par ggr för att motionera bilen men annars har den inte gått nåt.
Den är lättstartat annars och har då inte tagit nämnvärt mycket glykol heller, nivån var strax under min nu men jag har inget minne av att jag har behövt fylla på det sen jag köpte bilen, har väl kört kanske 3-400 mil med den sen jag köpte den och det borde ju ha märkts på den sträckan tycker man.
Jag tror inte på att ett foder har sjunkit/släppt för då borde den väl gå betydligt sämre än såhär? Vet inte för jag har aldrig varit med om det själv.
Ja om ni har några teorier så hör jag dom gärna