Efter det här har jag kört på under hösten fast med mindre motivation, men det börjar bli sug på att få in siktet på att få köra bilen innan årsskiftet iaf
FyoDisco skrev:Vad är det som gör att motorn inte går helt hundra, tror du?
Jag är inte säker men tror att förpumpen i tanken inte orkar bygga upp tryck eller snarare slangen till armaturen från pumpen är otät och trycker ut bränslet, så funderar på att byta slang med betydligt bättre kvalitet, har haft strul flertalet gånger med den under provstarter och svårstartad m,m
Kämpa på, du är ju så nära nu att kunna provköra ordentligt.
Hoppas att du hittar felet. Brukar vara ett enkelt fel när man väl hittat det. Bräsletillförseln är nog en god kandidat.
Errim skrev:Kämpa på, du är ju så nära nu att kunna provköra ordentligt.
Hoppas att du hittar felet. Brukar vara ett enkelt fel när man väl hittat det. Bräsletillförseln är nog en god kandidat.
Lycka till, Bengt
Tack. Jag ska köra igång igen nu när det blir lite lugnare med jobb och hus. Ja jag misstänker att det är så också, tack för tipset
Jaha, vad händer? Det blev mycket annat istället för skruva. Snart 8 årsedan som jag köpte bilen. Tanken var redan från början eftermarknadsprut och turbomotor.
Nu är snart drömmen komplett och totalrenovering blev det också.
Hej!
kul å se att det händer saker. Det kommer att bli bra nu när du gjort i ordning motorn. Snyggt blev det med målning av rutram torped mm
Vänliga hälsningar, Bengt
Errim skrev:Hej!
kul å se att det händer saker. Det kommer att bli bra nu när du gjort i ordning motorn. Snyggt blev det med målning av rutram torped mm
Vänliga hälsningar, Bengt
Blir när det blir och hade gärna jobbat dygnet runt det sista för att få bilen körklar .
Det har strulat en del och lusten stannade tyvärr upp, men har bokat besiktning så det blir en extra sporre att göra klart det sista och jag är snart på banan igen, senaste bes var 2013